lördag 26 november 2011

Äntligen tågdag igen

Märklins årsvagn för Insidermedlemmar anlände häromdagen och har i dag rullat in på Radeburgs godsspår, fylld med, får man förmoda, radio-och tv-apparater som någon lokal handlare beställt.

Årets insiderlok i HO har jag också beställt, men det kommer kanske inte förrän i början av nästa år. Det är ett ånglok DB Baureihe 50.40, alltså ett godstågslok med Franco-Crosti-förvärmare. Denna speciella teknik, som förvärmer vattnet och därigenom sparar en hel del energi, ger loket ett säreget utseende. Men mer om detta när loket väl levererats!

I dag fanns det också äntligen tid för några timmar i tågrummet. Ibland känns det som om arbetet fortskrider skrämmande långsamt,
men i dag fick jag i alla fall lite hjälp av min kära mor, som på bilden här intill ses arbeta med ballastering. Till skillnad från mig, som understundom möjligen förhastar mig i ivrigheten, går hon grundligt tillväga, vilket borgar för att denna bandel kommer att få en överbyggnad av yppersta kvalitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar