lördag 25 september 2010
Stationshus
Stationen måste förstås ha ett anständigt stationshus. Någon helt ny byggnad blir det dock inte, utan resenärerna får fortsätta att använda den gamla från 1800-talet (vilket de säkert är helt nöjda med). Stationshuset ådrog sig nog en del lättare skador i kriget, vilka måste åtminstone nödtorftigt repareras innan det kan tas i bruk igen...
Etiketter:
modelljärnvägar: anläggningsbygget
söndag 12 september 2010
Några bilder...
lördag 11 september 2010
Museidag i Gävle
I dag var det en stor tågdag i Gävle när Sveriges Järnvägsmuseum anordnade sin museidag. Två påeldade ånglok, flera fina ellok, öppet i verkstäderna, tågmarknad...
På eftermiddagen drogs ångtågspendeln av E2 904 (ovan) som till helt nyligen stått inplastad i ett beredskapsförråd.
S1 1923 är ett förhållandevis ungt ånglok, byggt 1952.
Rapid-loket.
Förarhytten på D 432.
S1 inifrån.
S1 har gjort sitt för dagen och ska snart ställas in i museet. E2 har ytterligare några turer att göra mellan Gävle C och museet.
På eftermiddagen drogs ångtågspendeln av E2 904 (ovan) som till helt nyligen stått inplastad i ett beredskapsförråd.
S1 1923 är ett förhållandevis ungt ånglok, byggt 1952.
Rapid-loket.
Förarhytten på D 432.
S1 inifrån.
S1 har gjort sitt för dagen och ska snart ställas in i museet. E2 har ytterligare några turer att göra mellan Gävle C och museet.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)