söndag 16 maj 2010


Äntligen har jag så smått börjat arbeta lite på landskapet. Hönsnät, tidningspapper och tapetklister är vad jag hittills använt mig av. På detta kommer sedan gips.

Jag tänker dock att tidningspapperen kanske är överflödiga och att det bästa kan vara att lägga på gipsbindor direkt på hönsnätet.

Som vanligt är det en trevande process. Jag beundras av de tyskar (och kanske även andra) som man kan läsa om i Eisenbahn-Journal och liknande tidskrifter, inte primärt för det slutresultat de åstadkommer, även om det naturligtvis också kan vara imponerande i vissa fall (som Joseph Brandl) utan fastmer för att de verkar ha allt klart för sig från början. Men det kanske bara ser ut så i tidningen. Och har man byggt ett antal anläggningar lär man sig säkert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar